duminică, 5 august 2012

Cum aratau primele jocuri pe calculator

Vis atunci, realitate acum, jocurile au avut succes tot timpul. Fie ca jucai X si 0 in 1952, sau Grand Theft Auto V cu 60 de ani mai tarziu, in 2012, experienta si dorinta de a de a intrat in competitie este aceeasi.

Nebunia jocurilor virtuale a inceput in 1952, cand Alexander S. Douglas, un profesor de informatica foarte cunoscut de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie si-a indeplinit visul de a realiza un joc pe calculator. EDSAC se numea calculatorul de pe care Douglas a realizat jocul X si 0, iar marimea lui era egala cu cea a unui dulap urias.
Mai tarziu, in 1961, 3 studenti de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT) au realizat, pe un PDP-1, jocul Spacewar! (foto), care s-a avut mare succes timp de cativa ani.
In 1980, grafica jocurilor incepea sa devina foarte importanta. Adventure, proiectat de Will Crowther in 1976 si inbunatatit de Don Woods in 1977, a fost inceputul jocurilor complexe.
Tot in 1980, jocurile deveneau deja hobby-uri. Apare revista Computer Gaming World, in care utilizatorii calculatoarelor faceau review-uri la jocuri si schimb de informatii. Microchess, un joc de sah, uimea pe toata lumea cu vanzarile sale: peste 50.000 de copii cumparate in toata lumea.
De atunci si pana acum, domeniul a evoluat fantastic. Doom, primul joc care avea nevoie de un calculator puternic pentru a rula, este acum indragit doar de nostalgici. In anii 1980, cei care doreau sa-l joace aveau nevoie de un procesor la frecventa de 7 MHz. Acum, Need For Speed Most Wanted 2012 cere minimum 3 GHz.







0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click click

Da un like!